|
|||
|
Ailesi ile birlikte yaşarken bir gün ailesinin trajik ölümüne tanık olur. Saleman Kinsky adlı birinin önderlik ettiği Abenaki Kızılderilileri ailesini yok etmiştir. İntikam duyguları ile dolup taşan Patrick Wilding, ormanda Wandering Fitzy adlı bir avcı tarafından bulunur. Fitzy ona ilerde kullanacağı meşhur baltasını kullanmayı ve daha birçok şeyi öğretir. |
|
Ormanın zor koşullarına uyum sağlamayı öğrenen ve bedensel açıdan güçlenen Patrick ölen ailesini unutmamış ve onların öcünü almayı hep kafasında saklı tutmuştur. Bir gün Saleman Kinsky'nin yaşadığı köyü bulur ve birçok yerliyi öldürür. Saleman'ı bulup onunla hesaplaşırken Saleman ona babası Mike Wilding'in günahsız birçok kızılderiliyi öldürdüğünü ve bunun öcünü aldığını söyler. Kafası karışan Patrick tereddütteyken Saleman ona saldırır fakat yetişen Fitzy buna engel olur, çıkan çatışmada hem Kinsky hem de Fitzy ölmüştür. |
|||
Patrick artık yalnız kalmış ve birçok insanı öldürmüştür. Sonraları bir tiyatro grubuna rastlar, Sullivan ailesi ona birçok şey öğretir. Fiziksel olarak zaten güçlü olan Zagor öğrendiği akrobasi hareketleriyle yenilmez bir savaşçı olma yolunda ilerler. Ünlü kostümünü ona Sullivan'lar vermiştir. Kırmızı bir gömleğin üzerine stilize edilmiş bir kuş resmidir bu, altta mavi bir pantolon kostümünü tamamlar.
|
||||
|
Öldürdüğü birçok masum insanın acı veren hatırasından kurtulmak isteyen Patrick tek kurtuluş yolunun ancak adalete hizmetle olacağını artık kafasına koymuştur. Asla ırk ayrımı gütmeyeceğini ve sadece adalet yolunda hizmet edeceğine dair yemin eden Patrick, Darkwood Ormanı’na yerleşmeye ve burada otorite sahibi olmaya karar vermiştir. Bunun için Sullivan'lar ona yardım edecektir. Kızılderili şeflerinin yıllık toplantısında görkemli bir hile ve etkileyici bir kostümle ortaya çıkar. Adı “Baltalı İlah” anlamına gelen Zagor Tenay'dır artık.
|
|||
Kendisine yer olarak Darkwood ormanındaki bataklıkta bir adacık üzerinde bulunan bir kulübeyi seçer. Yabancıların asla ulaşamayacağı ve tehlikeli bir coğrafyaya sahip bir mekandır burası. Burada sadık dostu Çiko ile birlikte yaşar.
|
||||
Fakat maceraların tümü Darkwood ormanında geçmez. Birçok kez arkadaşı Çiko ile birlikte uzun yolculuklara çıkarlar, sadece Pennyslvania eyaleti değil tüm Amerika kıtasında maceralar yaşarlar. Hatta gemi yolculuklarına çıkıp denizlere açılırlar. Oysaki bu diğer western kahramanları içinde görülmemiş bir olaydır. Üstelik klasik western temaları dışında korku, bilim-kurgu, metafizik gibi temalar maceralarda görünmekte bu da Zagor'u okuyucu gözünde oldukça çekici kılmaktadır.
|
Bu zengin coğrafya ve değişik temalar Zagor'u hep kolay okunan ama sağlam senaryo örgüsü ile okuyucuyu sıkmayan ve gittikçe karmaşık bir olgunun içinde sürükleyici bir hale getiren özelliği ile zirveye taşımıştır. Türkiye'de de Zagor hep en çok okunan çizgi roman kahramanı olmuştur.
Zagor fizik gücünün yanında aklıyla da savaşır. Birçok macerada bilek gücü ve cesaretinin yanında olayları tahlili ve çözümleriyle sonuca gitmeye ulaşır. Üstelik iki ırk beyazlar ve Kızılderililer arasında asla ayrım yapmaz. Bu özelliği ile Teks'e çok benzer, Kızılderililer ona hep adaletin gözeticisi gözüyle bakar. İki ırk arasındaki çatışmada öncelikle aklın yolunu ve zor olanı seçer. Onun için önemli olan Darkwood ormanındaki barıştır. Birçok macerasında haksız olan askerlerin karşısında Kızılderililerle beraber yer almıştır.
|
||
Dışarıdan bakıldığında imkansızı gerçekleştiren bir süper kahraman gibi gözükse de, o bizden biridir. Zaten Zagor ve benzerlerini yakın bulmamızın sebebi, onların insani özellikleri değil midir? Yerine göre duygulu ve yerine göre korktuğunu gördüğümüz bu kahraman, aslında bu insani özellikleriyle çekici değil midir?
Zagor'un en yakın dostu Çiko'dur, her macerada onunla birlikte yer alır. Çiko Meksika'lıdır ve kimi zaman Zagor'un (Cico Felipe Cayetano Lopez y Martinez y Gonza...) bile tam olarak telaffuz edemediği uzun bir isme sahiptir. Doymak bilmeyen midesi onun en büyük özelliğidir. Beyazlar arasında doymak bilmeyen iştahlı adam olarak oldukça ünlüdür. Kızılderililer ise ona" küçük adam büyük göbek" takma adını takmışlardır.
|
||
İlk başta korkak gibi görünse de yeri geldiğinde Zagor için hayatını tehlikeye atmaktan çekinmez. Bazı maceralar Çiko ile başlar. Bu asıl maceraya okuyucuyu hazırlayan bir unsurdur. Çiko'nun akıl almaz beceriksizlikleri, doymak bilmeyen midesini doyurmak için harcadığı çabalar, kimi maceralarda ortaya çıkan ortak dostları Trampy ile birlikte kurduğu entrikalar hep bizi asıl olay örgüsüne hazırlayan hazırlık aşaması içinde yer alırlar.
|
||
Macera içinde de Çiko'nun yaptıkları saymakla bitmez. Her yere yürüyerek giden kahramanlarımızdan sürekli Çiko'nun sızlanmalarını işitiriz.
Yorulan karnı acıkan Çiko bazı maceralarında sırf bu yüzden olayların içinde bulur kendini. Örneğin Zagor'un “Görünmez Adam”la olan macerasında terk edilmiş bir kiliseye sığınan kahramanlarımız harap kilise içinde üstelik görünmez bir adamla mücadele etmeye kendilerini hazırlarken Çiko sırf açlığını bastırmak için ona korkusuna rağmen gecenin ortasında çevreyi dolaşmaya çıkar.
|
||
Bir başka macerada Zagor'un dostu Satko ile ilk karşılaştıkları macerada Çiko bir kasabada, sırf karnını doyurmak ve yiyecek bulmak için kasabanın kurucusunun kılığına girer. Ve tabii olay ortaya çıktığında kahramanımız temiz bir dayak yer. Hellingen ile ikinci karşılaşmalarını içeren maceranın hazırlık aşamasında ise Trampy ile birlikte kasabadaki evlerden çamaşır çalmayı bile dener.
Zagor'un Ninja'larla olan macerasının başında ise ucuz yemek yiyebilmek için iki lokanta sahibini birbirine düşürür. Yaptığı tüm komikliklerle birlikte Çiko, Zagor maceralarının ayrılmaz parçasıdır.
|